قبل از انجام هر گونه کار برای بسته بندی محصول خود به شدت توصیه می شود مقاله زیر را با دقت مطالعه فرمایید.

10 مرحله حیاتی تبدیل یک طراحی بسته بندی به بسته بندی پرسود برای محصول شما :

در اصول طراحی بسته بندی استراتژی های کلیدی وجود دارد که باعث  موفقیت یک بسته بندی در خرده فروشی بازار می شود . بسته بندی یک سرمایه گذاری برای شما محصوب می شود .

یک محصول عالی فقط می تواند به دلیل بسته بندی از میدان به در شود . برای به دست آوردن یک بسته بندی پرسود مراحل مشخصی وجود دارد که باید انجام شود و ما یک فرایند سفارشی بسته بندی منحصر به فرد ایجاد کرده ایم که ما را در مسیر اصول طراحی بسته بندی همراهی می کند و به ما کمک می کند تا به مشتریان خود آنچه را که از یک بسته بندی می خواهند را فراهم کنیم . اولین سوالی که بسیاری از افراد در اولین تماس دریافت قیمت  طراحی جعبه و بسته بندی می پرسند ، پاسخ می دهیم : چه چیزی در تهیه نمونه طراحی جعبه کالای خرده فروشی دخیل است ؟ و یا فرایند طراحی بسته بندی چیست ؟ فرایند طراحی بسته بندی یک سری مراحل است که یک تولید کننده یا کار آفرین برای فروش کالای خود در بازار خرده فروشی باید انجام دهد. و چون این فرایند بسیار مهم و حیاتی است حتما لازم است که یک متخصص در زمینه اصول طراحی بسته بندی، تولید کننده را همراهی کند که این فرایند شامل طراحی ساختار و شکل بسته بندی برای نمایش به بهترین شکل ممکن بر فروشگاه و همین طور جلب مشتری برای توجه به بسته بندی و خرید محصول می باشد . و همین طور شامل کار با ماشین چاپ برای چاپ جعبه و بسته بندی می باشد و همچنین شامل کارتن های بسته بندی که محصول بسته بندی شده شما را از کارخانه برای توزیع نهایی در فروشگاه ها مهر و موم می کنند .

طراحی بسته بندی با در نظر گرفتن  مخاطب و نحوه استفاده از آن، با طراحی بروشور و یا وب سایت متفاوت است بسته بندی بیشتر به یک ارسال کننده پاسخ مستقیم شبیه است، اما بسیاری از متخصصان و صاحبان مارک در ایجاد بسته بندی به عنوان «بهبود مارک» توجه می کنند که هیچ تاثیری در القای نیاز به خرید ندارد .

رانندگی در کنار یک بیلبورد را در نظر بگیرید فقط 2 ثانیه فرصت دارید که بفهمید چه می گوید و مشخص می کند که مورد علاقه شماست یا خیر. یک بسته بندی محصول شرایط مشابهی دارد. این را در نظر داشته باشید که خریداران در فروشگاه به دنبال محصول شما نیستند. آنها از بین قفسه ها در حال گذر هستند شما 3 ثانیه فرصت دارید که آنها را با طرح بسته بندی تان در مسیرشان متوقف کنید . بسته بندی شما باید به وضوح توجه آنها را به خود جلب کند. به همین دلیل تکنیک های طراحی و چاپ جعبه و بسته بندی ما برای موفقیت بسته بندی شما مهم است .

آیا شما علاقه مند به دانستن برخی از تکنیک های کلیدی طراحی بسته بندی برای داشتن یک بسته بندی پرسود و همین طور یک بسته بندی خلاقانه هستید ؟

مرحله اول طراحی بسته بندی :

اولین قدم گفت و گوی اولیه با ما است . این برنامه رایگان است (چرا شما تماس نمی گیرید ؟ ) در طول این گفت و گو ما میخواهیم در مورد اهداف شما بشنویم که چرا محصول را ایجاد کرده اید؟ این محصول برای چه کسانی است و علت آن چیست؟ ابعاد و وزن محصولتان چیست؟ قیمت خرده فروشی شما چیست و از این رقابت چه میدانید؟ پاسخ این سؤالات به ما امکان می دهد انواع بسته بندی هایی را که می توانند از اهداف شما پشتیبانی می کنند، را پیشنهاد کنیم .

 مرحله دوم طراحی بسته بندی:

تخمین: از این تماس ما میتوانیم درباره نوع بسته بندی مناسب محصول شما (مقوا- پلاستیک – کیسه ایستاده – برچسب و…) پیشنهادات اولیه ارائه دهیم. مرحله بعدی تهیه برآورد هزینه برای طراحی بسته بندی خلاقانه و پرسود و مواد اولیه برای تکمیل طراحی بسته بندی ای که برای چاپ آماده است. در بیشتر موارد، ما می توانیم هزینه چاپ را بر اساس سبک و تعداد بسته بندی پیشنهادی دهیم. سپس ما یک تماس یا جلسه پیگیری برای بررسی پیشنهاد داریم که در آن می توانیم نقاط را روشن کنیم و در صورت برآورد امتیازهای اضافی متناسب با نیاز شما مشاوره ارائه دهیم.

 زمان ما متخص پاسخگویی به سؤالاات شما است . در صورت لزوم اطلاعات به شما ارائه میدهیم . بنابراین شما همه چیز را برای تصمیم گیری در اختیار دارید . و ما بدیهی است ، امیدواریم که تصمیم این باشد که ما را در ایجاد طراحی بسته بندی حرفه ای شما همکاری داشته باشیم .
 مرحله سوم  طراحی بسته بندی:

همکاری: در حال حاظر همکاری آغاز می شود و شما تمام جزئیات، توضیحات محصول، اهداف، آمار جمعیتی و موارد دیگر را ارائه می دهید.

_ جزئیات محصول: ویژگی ها، مزایا، چه، کجا و چه کسی.

_ مشخصات مخاطب:

مخاطب خود را تعریف کنید: اولیه، ثانویه و حاشیه.

چه کسی مخاطب کالای شما است: مرد ، زن . گروه سنی ، درآمد و …

_ تمایز شما از سایر طرح های بسته بندی

_ رقبای شما چه کسانی هستند ؟

_ تاریخچه محصول شما چیست ؟ آیا قبلا فروخته شده است ؟

_ نمونه های اولیه دارید یا در حال تولید هستید ؟

…. و بسیاری سؤالات دیگر.

یکی دیگر از عوامل منحصر به فرد طراحی بسته بندی مجموعه بعد سوم این است که شما از همان ابتدا با یک مجموعه خلاق کار میکنید. ما یک شرکت معمولی نیستیم. برای ایجاد بسته بندی، از همه مهم تر یک محصول پر فروش نیاز داریم تا یک بسته بندی با اندازه مناسب ایجاد شود. ما با اندازه، رنگ و شکل آن کار می کنیم .

مرحله چهارم طراحی بسته بندی:

تحقیق و ارزیابی بسته بندی رقابتی: مهم است که بازار خود را بشناسید و این حقایق را به ما ارائه دهید. دانستن بازار شما به معنای کانال های فروش، رقابت، نحوه مناسب بودن شما است.

شما محصول خود را ایجاد کردید و دوستان شما طرفدار محصول شما هستند. این عاقلانه نیست فرضیات خود را نسبت به بازار محصول خود را به عنوان واقعیت های فراتر از تجربیات خود اثبات کنید. با درست فرض کردن اطلاعات بسته بندی طراحی شده و در نهایت محصولات ارائه شده شما را به سمت مسیر اشتباه سوق میدهد .

تورهای فروشگاهی: این یک روش برای دیدن رقابت مستقیم است. قدم زدن در راهروها، گرفتن عکس، مقایسه فروشگاه ها و چیدمانشان. با لمس حضوری این محیط شما به خوبی درک خواهید کرد که محصول شما در چه شرایط محیطی قرار خواهد گرفت. بیشتر مواقع بسته بندی ها بدون در نظر گرفتن برند های مشابه بسیار خطرناک است. تصاویر راهروهای فروشگاه و محصولات مشابه یک مزیت عالی برای جهت دادن درست به طراحی و انتخاب طرح بسته بندی مناسب برای محصول شما می شود.

Google it: ما یک اقتصاد جهانی هستیم و گوگل دیدن رقبای خارج از تجربیات زندگی شما را آسان می کند. اگر قبل از تولید محصول و طراحی بسته بندی آن این کار را نکرده باشید می تواند تکان دهنده باشد.

مرحله پنجم طراحی بسته بندی:

اکنون خلاقیت و سرگرمی شروع می شود. کل مراحل ایجاد یک بسته بندی با بعد سوم مشارکتی است و نقاط بسیاری وجود دارد که شما در آن با ما مشارکت کنید. و از پیشرفت طراحی بسته بندی پرسود خود آگاه باشید. تمام اطلاعات و فکرهای ارزشمند شما در مرحله طراحی استفاده می شود. این در واقع یک مرحله خلاق است. که در آن 2 تا 3 ساختار و تصاویر در مرحله طرح بسته بندی برای بررسی شما ایجاد می شود. در این مرحله در نظر گرفتن چگونگی پر کردن بسته بندی، چسب زدن بسته بندی و همین طور چرخه عمر بسته بندی بسیار مهم است. نوع بسته بندی در این مرحله نهایی شده است و ممکن است که ما یک یا چند مدل بسته بندی برای شما ارائه دهیم. انتخاب نوع بسته بندی همیشه تحت تاثیر هزینه تولید بسته بندی و برداشت ارزش نهایی مصرف کننده از سبک بسته بندی است.

مرحله ششم طراحی بسته بندی:

توسعه ظاهر تجاری شما طراحی های بسته بندی ما مارک شما را برجسته می کند. برای دستیابی به شناخت برند توسط مشتری باید اندازه، موقعیت و  رنگ بندی هماهنگ داشته باشد. رنگ و استفاده آن در طراحی بسته بندی نیز تحت تاثیر چشم انداز رقابتی است سبک طراحی نیز باید مخاطب هدف را در نظر بگیرد. سبکی از بسته بندی که به آن جلب می شوند. آن بسته بندی که یک نوجوان را به خود جلب می کند، برای یک فرد بزرگسال جذابیتی ندارد.

مرحله هفتم طراحی بسته بندی:

فونت ها و عکس ها . فونت ها وعکس ها مسئول ایجاد بسته بندی یکپارچه هستند. سبک قلم با آرم (لوگو) مطابقت داشته باشد. و ترجیحاً به دو سبک محدود شود .

سبک عکس بسته بندی می تواند بی نظیر باشد و برای نمایش باید بهترین زاویه عکاسی از محصول انتخاب شود. محصول قهرمان است نه شخصی که این محصول را می خرد. عکاسی برای فرآیند بسته بندی، به ویژه بسته بندی مواد غذایی بسیار مهم است. توصیه ما این است که برای بسته بندی تصاویر به صورت حرفه ای عکاسی شوند. ما می توانیم محل عکس ها را در چیدمان بسته بندی مان ایجاد کنیم تا نشان دهیم که چگونه می خواهیم یک عکس گرفته شده بهترین تاثیر را بگذارد. در نظر بگیرید که بعد از شروع طراحی بسته بندی دستورالعمل هایی برای تصاویر مورد نیاز ارائه شود تا عکاس بتواند آن چیزی که دقیقا طراح بسته بندی می خواهد را انجام دهد. این راهنما عکاس را به سبک، موقعیت دوربین و نیازهای محصول در طراحی بسته بندی هدایت می کند.

هزینه های عکاسی تحت تاثیر چند عامل هستند: آیا به مکان خاصی احتیاج دارد؟ آیا می توان آن را در استودیو انجام داد؟ چند زاویه از محصول مورد نیاز است؟ آیا عکس ها نیاز به روتوش دارند؟ عکاسی سفارشی ما همیشه در تخمین ما، به عنوان هزینه جداگانه ارائه می شود.

مرحله هشتم طراحی بسته بندی:

راه حل توقف مشتری و توجه به بسته بندی چیست؟ چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در مشتری برای انتخاب بسته شما برای جزئیات بیشتر می شود؟ هر چیزی در جلوی بسته بندی باشد یا نباشد؟

یک بسته بندی درهم و برهم یک بسته بندی خوانده نشده است. لطفاً هنگام تهیه متن اطلاعات بیشتری را از آنچه فکر می کنید نیاز داریم در اختیار ما قرار دهید. مواردی وجود دارد که باید در هر بسته بندی وجود داشته باشد. زیرا برخی از محصولات نیاز به اطلاعات قانونی دارند. ما توصیه می کنیم برای مشاوره در مورد آنچه باید بر روی بسته بندی شما و همین طور دستورالعمل ها باشد برای جلب اعتماد مصرف کننده حتما یک متخصص مشاوره حقوقی داشته باشید مشتریان ما وظیفه دارند محتوای حقوقی لازم را به ما ارائه دهند. با نگاه کردن به بسته بندی های رقبا دانستن برخی از این شرایط آسان است اما همیشه به روز نیستند.

محصولات غذایی همگی بسته به محصول به حقایق تغذیه ای، مواد تشکیل دهنده، بیانیه حساسیت و سایر سلب مسئولیت ها احتیاج دارند. حقایق تغذیه ای، مواد تشکیل دهنده با عقد قرارداد با آزمایشگاه های آزمایشی و تجزیه و تحلیل مواد غذایی مستقل به دست می آیند.

مرحله نهم طراحی بسته بندی:

چاپ بسته بندی: همه مشتریان ما به چاپ نیاز ندارند. بسیاری از افراد برای طراحی بسته بندی به ما مراجعه می کنند و از قبل خودشان با چاپخانه ای که خودشان صلاح میدانند هاهنگ شده اند. اما این را فراموش نکنید که طرح بسته بندی که در مانیتور میبینید ممکن است پس از چاپ مقداری متفاوت باشد. اما اگر رنگ ها برای شما حیاتی باشند که در اکثر مواقع است، لازم است که یک متخصص در زمینه چاپ و همین طور آگاه به طرح شما در هنگام چاپ بسته بندی شما در چاپخانه حضور داشته باشد که بتواند رنگ های طرح اصلی بسته بندی شما را با طرح بسته بندی چاپ شده مطابقت دهد و تایید نماید. این یک ویژگی منحصر برای مجموعه بعد سوم است.  پس از چاپ شدن طرح، بسته بندی به بخش برش که با استفاده از قالب برش سفارشی بسته های شما بریده میشود و بعد از آن  بسته بندی ها چسبانده میشوند.

طول کل زمان چاپ بسته بندی شما بستگی به عوامل زیادی از جمله نوع چاپ، مراحل خاص، حتی زمان ارسال دارد. زمان بندی فرایند چاپ می تواند از 1-3 هفته متغیر باشد.

مرحله دهم طراحی بسته بندی:

تحویل نهایی: در این مرحله بسته بندی کاملا آماده شده برای مشتری ارسال می شود. این را فراموش نکنید بسته بندی فقط شروع است. می توان گفت در ایجاد یک بسته بندی عوامل بسیاری وجود دارد. همانطور که دیدید آنقدرها هم که انتظار می رود ساده نیست و امیدوارم که بخاطر توضیحات طولانی من علاقه خود را از دست نداده باشید. امیدوارم که این امر به شما در درک آنچه در ایجاد یک طراحی بسته بندی حرفه ای و مهمتر از همه چگونگی کار با مشتریان کمک کند. این تنها بخشی از افکار و اعمال در روند طراحی بسته بندی خلاق ما است. ما می توانیم از طریق فرایند بسته بندی از مفهوم تا طراحی، از طریق بازخورد و به روزرسانی ها به تولید نهایی شما کمک کنیم.  ما یک شکل خلاقانه آنلاین داریم که فراهم کردن اطلاعات محصول شما برای طراحی بسته بندی در یک مکان آسان فراهم شده است وقتی اطلاعات شما به ثبت می رسد مشاورین ما پس از مطالعه ی دقیق اطلاعات شما با شما تماس خواهند گرفت که به صورت رایگان خواهد بود .

ارتباطات برای موفقیت ضروری است بنابراین هرچه اطلاعات بیشتر باشد درک ما از پروژه بهتر می شود .

با فشردن این دکمه به صفحه فرم اطلاعات طراحی بسته بندی منتقل می شوید
فهرست