اهمیت بسته بندی در جذب مشتری

در شرايطی رقابتی فقط بالا بودن كيفيت برای جلب مشتری كفايت نمی كند چون تعداد رقبای داخلی و خارجی همواره در حال افزايش است، امروز ديگر نمی توان گفت عطر آن است كه خود ببويد، نه آن كه عطار بگويد بلكه بايد گفت:

” عطر آن است كه خود ببويد و عطار نيز بگويد”

هر چقدر عرضه بيشتر می شود قدرت چانه زنی و حق انتخاب مشتری هم بالا می رود و در اين شرايط بايد تمام كاركرد های محصول و تلاش های ارتباطي شركت عالی عمل كند تا بتوانيد به مشتريان اثبات كنيد كه خريد از شركت شما در نهايت به نفع مشتری است . يكي از جنبه های ارتباطی بسته بندی است.

چرا بسته بندی مهمترین عامل موفقیت فروش است؟

بسته بندی امروز حکم پیام فروشنده به خریدار را دارد. در اصل تولید کننده برای موفقیت در این ارتباط دوطرفه باید بتواند به زبان خریدار صحبت کند. بنابراین بسته بندی صرفا یک محافظ کالا نیست که با گرافیک به زیبایی رسیده باشد. سوال اینجاست که آیا یک تولید کننده جواهر می تواند با خریدارش به زبان یک مسگر صحبت کند؟

تفاوتی ندارد که چه محصولی را به فروش میرسانید نه فقط در زمینه ی خوراکی ها بلکه برای پوشاک، لوازم مربوط به تاسیسات که نیاز به حمل و نقل دارند و یک بسته بندی خوب میتواند به نگه داری محصول در هنگام حمل و نقل کمک کند از جمله مواردی است که مشتریان به آن توجه میکنند.

استفاده از متن‎ها‌‎ی اثرگذار

جملات تأثیرگذار با فونت های زیبا در سایز بزرگ موجب جلب نظر مصرف کنندگان می‌‎شود. نوشته‎ ها‌‎ باید شامل اطلاعاتی در رابطه با محصولات باشند و طرز استفاده از محصولات را به طور دقیق بیان کنند.

بیان مزایا، خواص و مضرات ناشی از مصرف بیش از حد محصولات نیز می‌‎تواند در مطلوب تر شدن طراحی بسته بندی کمک نماید.

استفاده از تصاویر و نقوش مناسب

تصاویر به زیبایی بسته بندی‌ها‎ کمک زیادی می‌‎کند. این امر زمانی مؤثرتر است که برای طراحی بسته‌ها‎ی فلزی که محتویات آنها مشخص نیست، از تصاویر استفاده شود.

گرافیست‎ ها‌‎ با طراحی تصاویر خاص می‌‎توانند اعتماد مشتریان را برای خرید کالا جلب نمایند. تصاویر باید متناسب با نوع محصولات و همچنین نیاز مصرف کنندگان طراحی شوند.

نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد استفاده به جا از رنگ ها است. به عنوان مثال رنگ سبز بسته به جای استفاده می تواند بیان گر فساد و پوسیدگی و از طرف دیگر می تواند بیان گر طراوت و تازگی باشد.

در انتخاب رنگ محصولات غذایی و نوشیدنی ها، علاوه بر توجه به رنگ ماده غذایی می توان با توجه به ویژگی های گروه مصرف کننده از رنگ ها به عنوان ابزاری قدرت مند بهره جست.

محصولت صدمه ميبينه؟

محصولتُ نميشناسن؟

به محصولت اعتماد نميكنن؟

محصولت فروش نميره؟

بسته بنديشو درست كن!

گاهی برای ایجاد تأثیراتی از تمول و فریبندگی و کیفیت عالی می توان در رنگ بندی از مقداری طلایی و یا نقره ای به همراه رنگ هایی متالیک از آبی، قهوه ای، فیروزه ای و خاکستری و خرمایی استفاده کرد. از این ترکیب بندی ها برای محصولاتی همچون شکلات، عطر و محصولاتی که نیاز به القا قیمت گران دارند به کار برده می شود.

پس ما می توانیم با به کارگیری رنگ مناسب و زیبا در امر جذب مشتری و فروش بیشتر محصول قدمی بزرگ را برداریم و تضمینی باشیم برای جلب مشتری.

مطالب مرتبط

اشتراک گذاری این صفحه در شبکه های اجتماعی

فهرست